Jak zwiększyć konwersję i sprzedaż z EasyCart?

Mechanizmy zwiększające konwersję sprawiają, że sprzedawcy korzystający z EasyCart osiągają rekordowe wyniki sprzedażowe. Sprawdź jak dodać je do swojego koszyka i jak szybko i bezproblemowo uruchomić promocję dla swoich klientów.

Przed nami najgorętszy sezon promocyjny w roku. Black Friday i Cyber Monday od kilku lat zmieniły się z dwóch intensywnych sprzedażowych dni, na cały tydzień, a nawet miesiąc ofert specjalnych, w trakcie którego wiele sklepów internetowych wykręca najlepsze wyniki w ciągu całego roku. Pomyśl co by było, gdyby do planowanej rekordowej sprzedaży, udało Ci się zwiększyć współczynnik konwersji powiedzmy o…40%. Jeśli brzmi zbyt pięknie żeby było prawdziwe, to koniecznie czytaj dalej :)

Wśród naszych twórców, którzy aktywnie mierzą swoją konwersję, właśnie takie wzrosty są na porządku dziennym. Co ciekawe, dotyczy to nie tylko właścicieli sklepów internetowych, którzy od lat działają w e-commerce - wśród naszych twórców jest również wielu początkujących, którzy uruchamiają z nami sprzedaż swoich pierwszych produktów.

W sieci znajdziecie wiele artykułów omawiających przygotowania do Black Friday i Cyber Monday, które niejednokrotnie wymagają miesięcy pracy nad strategią marketingową i sprzedażową, a później uruchomieniem promocji. My, jak zwykle, chcemy zdjąć Wam z głów to, czym nie musicie się zajmować, dlatego zebraliśmy w tym artykule zestawienie rodzajów promocji, które możecie uruchomić w EasyCart oraz listę mechanizmów, które możecie wykorzystać, żeby zwiększyć konwersję.

Ten artykuł jest więc dla Ciebie, jeżeli:

  • Chcesz łatwo i szybko wystartować skuteczną promocję na Black Friday
  • Używasz już EasyCart i chcesz maksymalnie wykorzystać nasze mechanizmy optymalizacji konwersji
  • Przymierzasz się do sprzedaży swojego pierwszego produktu i chcesz od początku zawalczyć o wysoki współczynnik konwersji

Dodawanie promocji w EasyCart

To, że promocje skłaniają nas do szybszych (choć często również nieprzemyślanych) zakupów potwierdzają nie tylko dane z rynku e-commerce, ale liczne badania naukowe. To właśnie błędy poznawcze oparte o efekt pilności i obawę przed stratą sprawiają, że dobrze zaprojektowana promocja ma szansę przełożyć się na dużą sprzedaż w krótkim okresie czasu.

Zanim dowiesz się jakie rodzaje promocji można uruchomić w ramach EasyCart i jak to zrobić, koniecznie musisz zrozumieć trzy fundamentalne kwestie, o które oparte jest działanie naszych koszyków:

  • w ramach jednego koszyka sprzedajesz jeden produkt, ale możesz udostępnić go w kilku wariantach cenowych, o różnych parametrach. Przykład: dostęp do płatnej społeczności w opcji podstawowej, premium i królewskiej, z której każdą można wykupić w abonamencie miesięcznym lub rocznym
  • każdy wariant może funkcjonować “oddzielnie” - to znaczy, że każda dostępna opcja może mieć inną cenę i być objęta inną promocją na inny okres czasu. Przykład: abonament miesięczny jest dostępny w standardowej cenie, a subskrypcja roczna przez X dni jest dostępna w promocji -20%
  • wszystkie opcje, o których zaraz przeczytasz, możesz uruchomić w kilka sekund w ramach panelu sprzedawcy - bez kodowania, bez wsparcia programisty, bez czekania kilka godzin aż zaczną działać

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym jak działają warianty ceny w koszykach EasyCart, obejrzyj tą lekcję w ramach naszej bezpłatnej Akademii:

Ustawiając promocję w ramach EasyCart, możesz zrobić to na dwa sposoby:

  • włączając promocję na poziomie koszyka
  • tworząc kod rabatowy i wysyłając go do swoich potencjalnych klientów

Poniżej opisujemy jak ustawić obie te opcje oraz w jakich warunkach każda z nich najlepiej się sprawdzi.

Promocja na poziomie koszyka

Ustawiając promocję na poziomie koszyka wybierasz, które warianty produktu ma obejmować obniżka oraz czy ma być ograniczona czasowo. Każda z obniżonych cen będzie wyświetlana razem ze “starą” ceną, która będzie automatycznie przekreślona, a każdy wariant objęty zniżką będzie miał właściwą etykietę “Promocja”.

Korzystając z tej opcji możesz:

  • oferować każdy wariant z inną obniżką lub przypisać obniżkę np. tylko do jednego wariantu
  • utworzyć licznik czasu do końca promocji odnoszący się do wszystkich wariantów lub przypisać każdej z opcji własny czas obowiązywania zniżki
Dwa pierwsze warianty objęte promocją obowiązuje licznik wyświetlany u góry koszyka. Trzeci wariant ma własny licznik, wyświetlany u dołu kafelka.

Kiedy sprawdzi się taki rodzaj promocji?

  • jeśli chcesz by promocja była dostępna dla wszystkich od razu po wejściu do koszyka*
  • jeśli chcesz objąć zniżką tylko jeden wariant produktu

*W praktyce możesz zdecydować o tym, czy promocję zobaczą wszyscy klienci. Jeśli przypiszesz ją do jednego wariantu, możesz skopiować link, który wyświetli użytkownikom koszyk, w którym będzie widoczna cena tylko wybranego przez Ciebie wariantu (objętego obniżką lub nie).

Kody rabatowe i kupony

Drugą opcją na dodanie promocji do koszyka jest stworzenie kodu rabatowego. Możesz utworzyć dowolną ilość kodów rabatowych i zdecydować jak długo ma być aktywny każdy z nich. Dodatkowo, każdy kod może skutkować obniżką o konkretną kwotę lub obniżką procentową. Jeżeli dodasz do koszyka kod rabatowy, będzie on obejmować WSZYSTKIE dostępne w nim warianty produktu.

Ważne! Dzięki prostej modyfikacji linku do koszyka, możesz przesłać swoim klientom koszyk, w którym automatycznie zostanie zaaplikowany kod rabatowy i w którym zniżka będzie widoczna od razu.

Uwaga! Pole umożliwiające wpisanie i zaaplikowanie kodu rabatowego będzie widoczne dopiero po publikacji produktu.

Kiedy sprawdzi się taki rodzaj promocji?

  • Jeśli chcesz skierować obniżkę tylko do wybranych osób
  • Chcesz objąć taką samą promocją cały koszyk bez dodawania obniżki kolejno do każdego wariantu
  • Jeśli chcesz by część klientów mogła odebrać produkt za 0 zł

Jeśli chcesz zobaczyć jak wygląda ustawianie promocji w koszykach EasyCart, koniecznie obejrzyj lekcję “Promocje i kody rabatowe” w ramach naszej Akademii:

Mechanizmy zwiększające konwersję w EasyCart

Oprócz różnych opcji dodawania promocji, nasze koszyki wyposażone są również w szereg mechanizmów, których zadaniem jest zwiększanie konwersji. Cały czas je rozwijamy i dodajemy nowe i to właśnie dlatego nasi twórcy mają współczynniki konwersji na poziomie nawet 60%! To wynik, który jest absolutnym ewenementem i który ciężko jest osiągnąć bez odpowiednich narzędzi i bez funkcji, o których piszemy poniżej.

1. Płatności one-click

Możliwość realizacji płatności jednym kliknięciem to absolutna podstawa funkcjonowania naszych koszyków. W praktyce, każdemu klientowi który realizuje zakupy w naszych koszykach tworzymy indywidualne konto w ramach EasyCart. Dzięki temu nie tylko ma łatwy dostęp do kupionych produktów, ale przy kolejnych zakupach, u dowolnego sprzedawcy, nie musi podawać żadnych danych do płatności - wystarczy, że kliknie “Kupuję” - i może zrealizować zakupy szybciej niż kiedykolwiek wcześniej.

Jako dowód na to, że płatności one-click zyskują na popularności i mają realną szansę podniesienie współczynnika konwersji, spójrz na poniższe statystyki:

  • 17% klientów rezygnuje z zakupów ze względu na zbyt skomplikowany formularz zakupowy (Baymard Institute)
  • 35% wzrostu współczynnika konwersji mógłby osiągnąć przeciętny sklep online średniej wielkości, gdyby zoptymalizował i przyspieszył swój proces zakupowy (Baymard Institute)
  • Amazon, jeden z największych graczy na rynku e-commerce, korzysta z technologii płatności one-click od 2000r.
  • W Polsce można było realizować płatności jednym kliknięciem już w 2016r. korzystając z BLIK. Funkcja początkowo działała tylko dla klientów wybranych banków, dziś jest już powszechnie dostępna

2. Ratowanie koszyków

Święty Graal w obszarze walki o wzrosty konwersji. Aktualne dane ze świata e-commerce wskazują, że 7 na 10 klientów odwiedza sklep internetowy, dodaje produkt/y do koszyka, ale… nigdy nie finalizuje transakcji. Część po prostu zmieni zdanie, inni napotkają na jakieś trudności, które ich zniechęcą, a jeszcze inni stwierdzą, że koszyk nie wzbudza ich zaufania.

W przypadku EasyCart, ten ostatni problem nie ma szans mieć miejsca, a o pozostałe nie musisz się martwić dzięki naszej autorskiej funkcji ratowania koszyków. Nasz cel jest prosty - wychwycić tych klientów, którzy w normalnych warunkach mieliby bardzo małe szanse na dokończenie zakupów w Twoim koszyku i wesprzeć ich tak, by zdecydowali się to zrobić. W praktyce mogą to np. być osoby, które miały jakiś problem w trakcie płatności, albo które nie miały wystarczających środków na koncie.

Funkcję ratowania koszyków obsługują nasi konsultanci oraz mechanizmy automatycznych notyfikacji - to tak jakby 24/7 pracował dla Ciebie dedykowany zespół do zwiększania konwersji.

Ratowanie koszyków - widok w ramach panelu sprzedawcy
W ramach panelu sprzedawcy, możesz śledzić status i szczegóły wszystkich ratowanych transakcji

Więcej o ratowaniu koszyków przeczytasz w naszej Akademii: LINK

3. Oferta czasowa i wyświetlanie zegara odliczającego czas do końca promocji

Pamiętasz efekt pilności, o którym pisałam na początku tego artykułu? Jego działanie świetnie potwierdza to, że większość zakupów internetowych zwykle dzieje się pod sam koniec okna sprzedażowego, albo zaraz przed zakończeniem promocji. To właśnie tak zachodzi zjawisko określane syndromem kija hokejowego, którego nazwa pochodzi od charakterystycznego kształtu krzywej sprzedażowej.

W EasyCart aby stworzyć ofertę ograniczoną czasowo i dodać zegar odliczający czas do końca promocji, wystarczy że wpiszesz datę jej zakończenia w panelu sprzedawcy i zdecydujesz czy oferta czasowa ma obowiązywać cały koszyk, czy tylko dany wariant produktu.

Dodawanie licznika czasu obejmującego cały koszyk

Ważne! Po zakończeniu promocji czasowej, cena, która była objęta obniżką zostanie automatycznie ukryta. Będzie to dotyczyło całego koszyka lub wybranego wariantu produktu, w zależności od tego jakie były ustawienia promocji.

4. Ukryte pole na kod rabatowy

Standardowo, w podstawowym widoku koszyka pole na wpisanie kodu promocyjnego jest ukryte - liczne badania pokazują, że gdy klient zobaczy takie pole na poziomie checkoutu, z dużym prawdopodobieństwem opuści stronę by poszukać, czy jakiś kod faktycznie jest dostępny. Niezależnie od tego czy go znajdzie czy nie, jest duże ryzyko, że nie wróci lub nie dokończy zakupu.

Dlatego zawsze rekomendujemy, żeby wyświetlać pole na kod rabatowy, tylko gdy tworzysz kod rabatowy i jest on aktywny. Co więcej, dzięki bardzo prostej modyfikacji linku do koszyka, możesz w części miejsc podlinkować koszyk, w którym pole na kod będzie się wyświetlało, a w innych pokazywać standardowy koszyk, bez miejsca na kupon. Wystarczy, że skopiujesz odpowiednią wersję linku do koszyka z poziomu panelu sprzedawcy.

Taki scenariusz sprawdzi się na przykład, jeśli chcesz zaoferować zniżkę -20% tylko subskrybentom swojego newslettera, a “reszcie świata” nie pokazywać promocji.

5. Wyświetlanie poprzedniej ceny

Chcąc wzmocnić efekt obniżki i podnieść współczynnik konwersji, zawsze pokazuj obok siebie dwie ceny - starą i nową. Dzięki temu Twoi klienci znacznie bardziej docenią promocję i będą bardziej skłonni z niej skorzystać. Zjawisko, które za to odpowiada jest nazywane efektem wyróżnienia (ang. distinction bias). W dużym uproszczeniu, oparte jest o to, że znacznie wyraźniej widzimy różnice między dwoma usługami czy produktami, jeśli możemy je ze sobą zestawić. W przypadku sklepu internetowego, najłatwiej osiągniesz ten efekt pokazując obok siebie dwie ceny - starą i nową.

W EasyCart dodając promocję w dowolnym wariancie (dla całego koszyka lub w oparciu o kod rabatowy), stara, przekreślona cena jest wyświetlana automatycznie.

Automatyczne przekreślanie "starej" ceny

Ważne! Po dodaniu do koszyka kodu rabatowego, stara cena obniżona odpowiednio o daną kwotę lub procent, wyświetli się automatycznie. Jeśli ustawisz obniżkę bez kodu, dla całego koszyka danych wariantów, konieczne będzie ręczne wpisanie starej ceny.

6. Wyświetlanie dostępnej ilości produktu

Kolejnym zabiegiem, który bazuje na obawie klienta przed stratą lub tzw. efekt FOMO (ang. Fear Of Missing Out) jest wyświetlanie dostępnej ilości produktu. Z perspektywy sprzedawcy może to zadziałać nie tylko jako zachęta do szybkiego zakupu, ale również jako limit stanu magazynowego, dzięki czemu nie sprzedasz więcej produktów, niż możesz w rzeczywistości zaoferować.

Ta opcja sprawdzi się świetnie w przypadku sprzedaży:

  • wejściówek na wydarzenia
  • konsultacji, które możesz zrealizować w danym okresie czasu
  • produktów fizycznych

7. Link do koszyka z wypełnionymi danymi

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, być może obcujesz z klientami, którzy są mniej sprawni w obsłudze nowych technologii. Takie osoby szczególnie docenią możliwość dokonania płatności jednym kliknięciem, bez konieczności uzupełniania jakichkolwiek danych w ramach koszyka, czy wyboru wybranego wariantu.

Możesz zrealizować taki scenariusz nawet, jeśli klient nigdy wcześniej nie korzystał z EasyCart, dzięki opcji utworzenia linku do koszyka z wypełnionymi danymi, które Ty uzupełnisz.

Dzięki temu możesz przesłać klientowi link do koszyka, w którym:

  • wszystkie dane do płatności będą automatycznie wypełnione
  • będzie zaaplikowany kod rabatowy lub promocja
  • widoczny będzie tylko jeden, konkretny wariant produktu

8. Upselle

Jedną z najnowszych funkcji dostępnych w ramach naszych koszyków jest opcja łączenia 1 do 1 dwóch różnych wariantów produktu - np. abonamentu miesięcznego i rocznego. Dzięki temu nie tylko możesz zmniejszyć ilość widocznych w koszyku opcji tym samym ułatwiając klientowi wybór, ale również wypromować ofertę specjalną lub wyższą wersję abonamentu.

Obniżona opcja może zostać dowolnie opisana, np. tak by pokazać klientowi ile dokładnie pieniędzy zaoszczędzi decydując się na wskazany wariant produktu.

Sprawdź koszyk stworzony przez eduweb.pl, w którym wykorzystywana jest ta funkcja: LINK

9. Priorytet ceny netto (produkty b2b)

Kierując swój produkt do osób prywatnych, zgodnie z obowiązującymi przepisami zawsze powinniśmy wyświetlić cenę brutto, by klient wiedział ile w rzeczywistości będzie musiał zapłacić. Inaczej wygląda to w przypadku produktów B2B, w których można wyświetlić wyłącznie cenę netto.

Dobrą praktyką jest wyświetlanie obu cen (netto i brutto), a my dodajemy do tego opcję nadania priorytetu cenie netto i wyświetlania jej jako pierwszej. Aby to zrobić, wystarczy, że w ramach panelu sprzedawcy, dodasz do danego wariantu cenę netto, a my wyświetlimy ją nad ceną brutto.

Podsumowanie

Działania poprawiające konwersję sklepu internetowego zwykle kojarzą nam się z dużą ilością pracy i trudnym wdrożeniem. W EasyCart wykonaliśmy tą pracę za Ciebie - wystarczy, że wykorzystasz mechanizmy które zaprojektowaliśmy do sprzedaży swoich produktów, a wskaźnik konwersji w Twoim sklepie poszybuje w górę.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o optymalizacji współczynnika konwersji oraz zobaczyć jak dokładnie uruchomić wymienione mechanizmy w ramach EasyCart, sprawdź koniecznie: