Mechanizmy zwiększające konwersję sprawiają, że sprzedawcy korzystający z EasyCart osiągają rekordowe wyniki sprzedażowe. Sprawdź jak dodać je do swojego koszyka i jak szybko i bezproblemowo uruchomić promocję dla swoich klientów.
Przed nami najgorętszy sezon promocyjny w roku. Black Friday i Cyber Monday od kilku lat zmieniły się z dwóch intensywnych sprzedażowych dni, na cały tydzień, a nawet miesiąc ofert specjalnych, w trakcie którego wiele sklepów internetowych wykręca najlepsze wyniki w ciągu całego roku. Pomyśl co by było, gdyby do planowanej rekordowej sprzedaży, udało Ci się zwiększyć współczynnik konwersji powiedzmy o…40%. Jeśli brzmi zbyt pięknie żeby było prawdziwe, to koniecznie czytaj dalej :)
Wśród naszych twórców, którzy aktywnie mierzą swoją konwersję, właśnie takie wzrosty są na porządku dziennym. Co ciekawe, dotyczy to nie tylko właścicieli sklepów internetowych, którzy od lat działają w e-commerce - wśród naszych twórców jest również wielu początkujących, którzy uruchamiają z nami sprzedaż swoich pierwszych produktów.
W sieci znajdziecie wiele artykułów omawiających przygotowania do Black Friday i Cyber Monday, które niejednokrotnie wymagają miesięcy pracy nad strategią marketingową i sprzedażową, a później uruchomieniem promocji. My, jak zwykle, chcemy zdjąć Wam z głów to, czym nie musicie się zajmować, dlatego zebraliśmy w tym artykule zestawienie rodzajów promocji, które możecie uruchomić w EasyCart oraz listę mechanizmów, które możecie wykorzystać, żeby zwiększyć konwersję.
Ten artykuł jest więc dla Ciebie, jeżeli:
To, że promocje skłaniają nas do szybszych (choć często również nieprzemyślanych) zakupów potwierdzają nie tylko dane z rynku e-commerce, ale liczne badania naukowe. To właśnie błędy poznawcze oparte o efekt pilności i obawę przed stratą sprawiają, że dobrze zaprojektowana promocja ma szansę przełożyć się na dużą sprzedaż w krótkim okresie czasu.
Zanim dowiesz się jakie rodzaje promocji można uruchomić w ramach EasyCart i jak to zrobić, koniecznie musisz zrozumieć trzy fundamentalne kwestie, o które oparte jest działanie naszych koszyków:
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym jak działają warianty ceny w koszykach EasyCart, obejrzyj tą lekcję w ramach naszej bezpłatnej Akademii:
Ustawiając promocję w ramach EasyCart, możesz zrobić to na dwa sposoby:
Poniżej opisujemy jak ustawić obie te opcje oraz w jakich warunkach każda z nich najlepiej się sprawdzi.
Ustawiając promocję na poziomie koszyka wybierasz, które warianty produktu ma obejmować obniżka oraz czy ma być ograniczona czasowo. Każda z obniżonych cen będzie wyświetlana razem ze “starą” ceną, która będzie automatycznie przekreślona, a każdy wariant objęty zniżką będzie miał właściwą etykietę “Promocja”.
Korzystając z tej opcji możesz:
Kiedy sprawdzi się taki rodzaj promocji?
*W praktyce możesz zdecydować o tym, czy promocję zobaczą wszyscy klienci. Jeśli przypiszesz ją do jednego wariantu, możesz skopiować link, który wyświetli użytkownikom koszyk, w którym będzie widoczna cena tylko wybranego przez Ciebie wariantu (objętego obniżką lub nie).
Drugą opcją na dodanie promocji do koszyka jest stworzenie kodu rabatowego. Możesz utworzyć dowolną ilość kodów rabatowych i zdecydować jak długo ma być aktywny każdy z nich. Dodatkowo, każdy kod może skutkować obniżką o konkretną kwotę lub obniżką procentową. Jeżeli dodasz do koszyka kod rabatowy, będzie on obejmować WSZYSTKIE dostępne w nim warianty produktu.
Ważne! Dzięki prostej modyfikacji linku do koszyka, możesz przesłać swoim klientom koszyk, w którym automatycznie zostanie zaaplikowany kod rabatowy i w którym zniżka będzie widoczna od razu.
Kiedy sprawdzi się taki rodzaj promocji?
Jeśli chcesz zobaczyć jak wygląda ustawianie promocji w koszykach EasyCart, koniecznie obejrzyj lekcję “Promocje i kody rabatowe” w ramach naszej Akademii:
Oprócz różnych opcji dodawania promocji, nasze koszyki wyposażone są również w szereg mechanizmów, których zadaniem jest zwiększanie konwersji. Cały czas je rozwijamy i dodajemy nowe i to właśnie dlatego nasi twórcy mają współczynniki konwersji na poziomie nawet 60%! To wynik, który jest absolutnym ewenementem i który ciężko jest osiągnąć bez odpowiednich narzędzi i bez funkcji, o których piszemy poniżej.
Możliwość realizacji płatności jednym kliknięciem to absolutna podstawa funkcjonowania naszych koszyków. W praktyce, każdemu klientowi który realizuje zakupy w naszych koszykach tworzymy indywidualne konto w ramach EasyCart. Dzięki temu nie tylko ma łatwy dostęp do kupionych produktów, ale przy kolejnych zakupach, u dowolnego sprzedawcy, nie musi podawać żadnych danych do płatności - wystarczy, że kliknie “Kupuję” - i może zrealizować zakupy szybciej niż kiedykolwiek wcześniej.
Jako dowód na to, że płatności one-click zyskują na popularności i mają realną szansę podniesienie współczynnika konwersji, spójrz na poniższe statystyki:
Święty Graal w obszarze walki o wzrosty konwersji. Aktualne dane ze świata e-commerce wskazują, że 7 na 10 klientów odwiedza sklep internetowy, dodaje produkt/y do koszyka, ale… nigdy nie finalizuje transakcji. Część po prostu zmieni zdanie, inni napotkają na jakieś trudności, które ich zniechęcą, a jeszcze inni stwierdzą, że koszyk nie wzbudza ich zaufania.
W przypadku EasyCart, ten ostatni problem nie ma szans mieć miejsca, a o pozostałe nie musisz się martwić dzięki naszej autorskiej funkcji ratowania koszyków. Nasz cel jest prosty - wychwycić tych klientów, którzy w normalnych warunkach mieliby bardzo małe szanse na dokończenie zakupów w Twoim koszyku i wesprzeć ich tak, by zdecydowali się to zrobić. W praktyce mogą to np. być osoby, które miały jakiś problem w trakcie płatności, albo które nie miały wystarczających środków na koncie.
Funkcję ratowania koszyków obsługują nasi konsultanci oraz mechanizmy automatycznych notyfikacji - to tak jakby 24/7 pracował dla Ciebie dedykowany zespół do zwiększania konwersji.
Więcej o ratowaniu koszyków przeczytasz w naszej Akademii: LINK
Pamiętasz efekt pilności, o którym pisałam na początku tego artykułu? Jego działanie świetnie potwierdza to, że większość zakupów internetowych zwykle dzieje się pod sam koniec okna sprzedażowego, albo zaraz przed zakończeniem promocji. To właśnie tak zachodzi zjawisko określane syndromem kija hokejowego, którego nazwa pochodzi od charakterystycznego kształtu krzywej sprzedażowej.
W EasyCart aby stworzyć ofertę ograniczoną czasowo i dodać zegar odliczający czas do końca promocji, wystarczy że wpiszesz datę jej zakończenia w panelu sprzedawcy i zdecydujesz czy oferta czasowa ma obowiązywać cały koszyk, czy tylko dany wariant produktu.
Ważne! Po zakończeniu promocji czasowej, cena, która była objęta obniżką zostanie automatycznie ukryta. Będzie to dotyczyło całego koszyka lub wybranego wariantu produktu, w zależności od tego jakie były ustawienia promocji.
Standardowo, w podstawowym widoku koszyka pole na wpisanie kodu promocyjnego jest ukryte - liczne badania pokazują, że gdy klient zobaczy takie pole na poziomie checkoutu, z dużym prawdopodobieństwem opuści stronę by poszukać, czy jakiś kod faktycznie jest dostępny. Niezależnie od tego czy go znajdzie czy nie, jest duże ryzyko, że nie wróci lub nie dokończy zakupu.
Dlatego zawsze rekomendujemy, żeby wyświetlać pole na kod rabatowy, tylko gdy tworzysz kod rabatowy i jest on aktywny. Co więcej, dzięki bardzo prostej modyfikacji linku do koszyka, możesz w części miejsc podlinkować koszyk, w którym pole na kod będzie się wyświetlało, a w innych pokazywać standardowy koszyk, bez miejsca na kupon. Wystarczy, że skopiujesz odpowiednią wersję linku do koszyka z poziomu panelu sprzedawcy.
Taki scenariusz sprawdzi się na przykład, jeśli chcesz zaoferować zniżkę -20% tylko subskrybentom swojego newslettera, a “reszcie świata” nie pokazywać promocji.
Chcąc wzmocnić efekt obniżki i podnieść współczynnik konwersji, zawsze pokazuj obok siebie dwie ceny - starą i nową. Dzięki temu Twoi klienci znacznie bardziej docenią promocję i będą bardziej skłonni z niej skorzystać. Zjawisko, które za to odpowiada jest nazywane efektem wyróżnienia (ang. distinction bias). W dużym uproszczeniu, oparte jest o to, że znacznie wyraźniej widzimy różnice między dwoma usługami czy produktami, jeśli możemy je ze sobą zestawić. W przypadku sklepu internetowego, najłatwiej osiągniesz ten efekt pokazując obok siebie dwie ceny - starą i nową.
W EasyCart dodając promocję w dowolnym wariancie (dla całego koszyka lub w oparciu o kod rabatowy), stara, przekreślona cena jest wyświetlana automatycznie.
Ważne! Po dodaniu do koszyka kodu rabatowego, stara cena obniżona odpowiednio o daną kwotę lub procent, wyświetli się automatycznie. Jeśli ustawisz obniżkę bez kodu, dla całego koszyka danych wariantów, konieczne będzie ręczne wpisanie starej ceny.
Kolejnym zabiegiem, który bazuje na obawie klienta przed stratą lub tzw. efekt FOMO (ang. Fear Of Missing Out) jest wyświetlanie dostępnej ilości produktu. Z perspektywy sprzedawcy może to zadziałać nie tylko jako zachęta do szybkiego zakupu, ale również jako limit stanu magazynowego, dzięki czemu nie sprzedasz więcej produktów, niż możesz w rzeczywistości zaoferować.
Ta opcja sprawdzi się świetnie w przypadku sprzedaży:
Jeśli prowadzisz sklep internetowy, być może obcujesz z klientami, którzy są mniej sprawni w obsłudze nowych technologii. Takie osoby szczególnie docenią możliwość dokonania płatności jednym kliknięciem, bez konieczności uzupełniania jakichkolwiek danych w ramach koszyka, czy wyboru wybranego wariantu.
Możesz zrealizować taki scenariusz nawet, jeśli klient nigdy wcześniej nie korzystał z EasyCart, dzięki opcji utworzenia linku do koszyka z wypełnionymi danymi, które Ty uzupełnisz.
Dzięki temu możesz przesłać klientowi link do koszyka, w którym:
Jedną z najnowszych funkcji dostępnych w ramach naszych koszyków jest opcja łączenia 1 do 1 dwóch różnych wariantów produktu - np. abonamentu miesięcznego i rocznego. Dzięki temu nie tylko możesz zmniejszyć ilość widocznych w koszyku opcji tym samym ułatwiając klientowi wybór, ale również wypromować ofertę specjalną lub wyższą wersję abonamentu.
Obniżona opcja może zostać dowolnie opisana, np. tak by pokazać klientowi ile dokładnie pieniędzy zaoszczędzi decydując się na wskazany wariant produktu.
Sprawdź koszyk stworzony przez eduweb.pl, w którym wykorzystywana jest ta funkcja: LINK
Kierując swój produkt do osób prywatnych, zgodnie z obowiązującymi przepisami zawsze powinniśmy wyświetlić cenę brutto, by klient wiedział ile w rzeczywistości będzie musiał zapłacić. Inaczej wygląda to w przypadku produktów B2B, w których można wyświetlić wyłącznie cenę netto.
Dobrą praktyką jest wyświetlanie obu cen (netto i brutto), a my dodajemy do tego opcję nadania priorytetu cenie netto i wyświetlania jej jako pierwszej. Aby to zrobić, wystarczy, że w ramach panelu sprzedawcy, dodasz do danego wariantu cenę netto, a my wyświetlimy ją nad ceną brutto.
Działania poprawiające konwersję sklepu internetowego zwykle kojarzą nam się z dużą ilością pracy i trudnym wdrożeniem. W EasyCart wykonaliśmy tą pracę za Ciebie - wystarczy, że wykorzystasz mechanizmy które zaprojektowaliśmy do sprzedaży swoich produktów, a wskaźnik konwersji w Twoim sklepie poszybuje w górę.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o optymalizacji współczynnika konwersji oraz zobaczyć jak dokładnie uruchomić wymienione mechanizmy w ramach EasyCart, sprawdź koniecznie:
Chcemy, aby EasyCart pomógł Ci osiągać Twoje cele w sprzedaży w sieci. Dlatego opracowaliśmy szereg artykułów, które pomagają zrozumieć najważniejsze zasady i metryki.